VW wiedział, iż na Bugatti Veyron nie zarobi
Analiza przeprowadzona przez Berstein Research pokazuje, że Volkswagen traci na każdym wyprodukowanym egzemplarzu Bugatti Veyron aż 6.27 mln $.

Grupa Volkswagen od samego początku wiedziała, iż Bugatti Veyron będzie sprzedawany ze stratą. Mimo to, w 2005 roku auto trafiło do produkcji jako manifestacja technicznych możliwości potężnej grupy VW AG. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż do koncernu należą takie marki jak: Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, SEAT, Škoda, Volkswagen, Scania, MAN oraz Porsche.
Veyron nie jest jedynym modelem Volkswagena, który jest sprzedawany ze stratą.
Mowa tu o VW Phaetonie, produkowanym od 2001 roku. Na każdym wytworzonym egzemplarzu, VW traci około 38 tys. USD.
Poniżej przedstawiamy listę samochodów wyprodukowanych ze stratą:
Renault Vel Satis - 25 tys. USD (na każdym egzemplarzu),
Peugeot 1007 - 20 tys. USD,
Audi A2 - 10 tys. USD,
Jaguar X-Type - 6.3 tys. USD,
Smart Fortwo - 6 tys. USD,
Renault Laguna - 4 tys. USD,
Fiat Stilo - 3.7 tys. USD,
Mercedes-Benz A W168 - 2 tys. USD.
Sumując, największe straty dla producentów przyniosły:
Smart dla Daimlera - 4.55 mld USD,
Stilo dla Fiata - 2.86 mld USD,
Phaeton dla VW - 2.71 mld USD,
Peugeot 1007 - 2.57 mld USD,
Mercedes-Benz A-Klasa W168 - 2.32 mld USD,
Bugatti Veyron - 2.31 mld USD,
Jaguar X-Type - 2.31 mld USD,
Renault Laguna III - 2.1 mld USD,
Audi A2 - 1.93 mld USD,
Renault Vel Satis - 1.61 mld USD.
Źródło: Berstein Research
veyrone
Monday 30th September 2013 23:37:18Veyron to najlepsza reklama dla VW jaką mogli wymyślić
syf nie auto i tyle ! BMW go miaźdzy !
gośććć
Tuesday 1st October 2013 10:41:34Weź się schowaj z tym BMW
patrząc ile firmy utopiły na stilo, 1007 i lagunie, reklama w postaći bugatiti to świetny interes
adi
Tuesday 1st October 2013 13:08:14wieśwagen dla pozerów! jaki sens jest mieć takie auto !? chyba dla szpanu tylko!