Kolejny rekord okrążenia Mégane R.S. 275 Trophy-R na Nürburgringu
#Under8... Zespół pracowników Renault Sport mocno zaangażował się w to wyzwanie. Najbardziej sportowy model Mégane ma na swoim koncie już trzeci rekord toru na słynnej północnej pętli Nordschleife.
Wyczynu tego dokonało Mégane R.S. 275 Trophy-R – najnowsza seria limitowana tego modelu o radykalnie sportowym charakterze.Po rekordzie Mégane R26.R w 2008 roku i Mégane R.S. Trophy w roku 2011, inżynierowie Renault Sport nie dali Hiszpanom długo nacieszyć się wynikiem ustanowionym przez Seata Leona Cupre 280. Hiszpański hatchback za kierownicą którego siedział Jordi Gene pokonał „zielone piekło” w czasie 7 minut i 58 sekund. Z wynikiem 7’54’’36, Mégane R.S. 275 Trophy-R zapisało się w annałach toru Nürburgring zaraz po swojej oficjalnej prezentacji.
Radykalnie sportowa seria limitowana gotowa rzucić wyzwanie każdemu torowi. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest dwumiejscowym sportowym modelem, opracowanym na bazie najnowszego Mégane R.S. 275 Trophy. Ta nowa, wyjątkowa seria limitowana Renault Sport ma supersportowe wyposażenie stosowane zazwyczaj w samochodach wyczynowych i o 101 kilo mniejszą masę, aby zapewnić wyższe osiągi.

Standardowa wersja Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażona w zawieszenie Cup z samoblokującym się mechanizmem różnicowym, silnik benzynowy 2.0 l R.S. o mocy zwiększonej do 275 koni, tytanowy układ wydechowy Akrapovic, jednodrożne regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze sprężynami z kompozytów oraz opony MICHELIN Pilot Sport Cup 2 dostosowane do tego modelu.

Mégane R.S. 275 Trophy-R nie ma tylnej kanapy. Z przodu znajdują się sportowe fotele Recaro Pole position z poliwęglanu, o 42 kg lżejsze od montowanych w standardzie. Są one wyposażone w 3-punktowy pas bezpieczeństwa. W ofercie akcesoriów dostępna jest 6-punktowa uprząż z zapięciem lotniczym. Specjalny drążek oraz siatki chronią pasażerów przed przesunięciem się bagażu.

Dla amatorów jazdy na torze, którzy chcą zyskać kilka cennych sekund na okrążeniu dostępny jest akumulator litowo-jonowy, pozwalający obniżyć masę auta o kolejnych 16 kg. Mocne hamowanie zapewni specjalny zestaw hamulców, również przyczyniający się do zmniejszenia masy samochodu. Mégane R.S. 275 Trophy-R jest wyposażone w hamulce tarczowe wykonane ze stali i aluminium o średnicy 350/28, o 3 kg niższej masie. Te hamulce Renault Sport, doskonale dostosowane do intensywnego użytku na torze, zapewniają natychmiastową reakcję samochodu.

Na dopracowanie ustawień tej serii limitowanej o wyjątkowych zaletach dynamicznych poświęcono setki godzin testów we Francji, Hiszpanii i Niemczech.
Nowy rekord pobity przez Mégane R.S. 275 Trophy-R jest już kolejnym dowodem know-how firmy Renault Sport Technologies w zakresie projektowania wyjątkowych sportowych samochodów dostępnych dla wszystkich pasjonatów.
Źródło: Renault
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował artykułu
Jeżeli masz ochotę wyrazić swoją opinię bądź pierwszy!